VEELGESTELDE VRAGEN

Vind antwoord op veelgestelde vragen. Zit uw vraag er niet tussen? Dan kunt u ons altijd even bellen of een email sturen.

Veelgestelde Vragen & Antwoorden

Aanmelding en verwijzen

Vraag Antwoord
Wat zijn jullie huidige wachttijden?

Helaas geldt er op het moment zowel een wachttijd tot intake als tot behandeling. De actuele wachttijden kunt u terugvinden via deze link.

Hoe meld ik mij aan bij Praktijk Aurelius? U kunt door een geldige verwijzer naar ons verwezen worden. In de meeste gevallen is dit uw huisarts of huidige behandelaar. Uw verwijzer kan hiervoor gebruikmaken van Zorgdomein.

Als u zelf in het bezit bent van uw verwijsbrief, dan kunt u een aanmeldingsverzoek sturen naar info@praktijkaurelius.nl.

Zodra wij uw aanmeldingsverzoek ontvangen hebben, sturen wij u een beveiligd bericht via Zorgmail waarop u kunt reageren. Zo kunt u beveiligd uw verwijsbrief versturen.

Moet ik na mijn aanmelding zelf bellen of bellen jullie mij?  Wij nemen binnen drie werkdagen telefonisch contact met u op om de aanmelding inhoudelijk met u te bespreken.
Met welke klachten kan ik wel bij jullie terecht? Kijk op onze pagina Psychische klachten voor een overzicht.
Met welke klachten kan ik niet bij jullie terecht?   Praktijk Aurelius biedt geen behandeling bij suïcidaliteit, ernstige automutilatie, ernstige psychotische klachten of ernstig ondergewicht.

Wij hebben geen crisisdienst. Daarnaast bieden wij ook geen Engelstalige schematherapie aan. 

Kosten en vergoeding

Vraag Antwoord
Met welke zorgverzekeraars hebben jullie een contract? Meer informatie over contracten kunt u terugvinden via deze link.

Als wij een contract hebben met uw zorgverzekeraar, dan wordt de behandeling volledig vergoed. Houd er rekening mee dat uw eigen risico wel eerst wordt aangesproken.

Als de behandeling niet volledig vergoed wordt, hoeveel moet ik dan zelf betalen?  De exacte vergoeding en eventuele bijkomende voorwaarden hangen af van uw polisvoorwaarden.U kunt deze opvragen bij uw zorgverzekeraar.
Wat zijn jullie tarieven? Wij hanteren de wettelijke tarieven, vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA).

Meer informatie over de kosten van uw behandeling en een overzicht van deze tarieven kunt u terugvinden via deze link.

Hoe worden mijn sessies in rekening gebracht?  Als wij een contract hebben met uw zorgverzekeraar, wordt de factuur rechtstreeks ingediend bij uw verzekeraar. Afspraken over de verrekening van uw eigen risico maakt u met uw zorgverzekeraar.

Als wij geen contract hebben met uw zorgverzekeraar, ontvangt u van ons een factuur (via Infomedics) die u zelf kunt indienen bij uw zorgverzekeraar.

Mijn zorgverzekeraar heeft geen contract met jullie praktijk. Hoe ontvang ik mijn factuur?  De facturatie is uitbesteed aan Infomedics. U ontvangt ongeveer elke 6 weken een factuur per post of per mail. Uw factuur dient u zelf in bij uw zorgverzekeraar.

Voor vragen over de wijze van verzending of de betaling kunt u contact opnemen met Infomedics.

Mijn zorgverzekeraar wil de factuur niet vergoeden. Hoe kan dit?  Helaas kan het soms voorkomen dat er bepaalde gegevens missen op uw factuur waardoor deze wordt afgewezen. Neemt u in dit geval contact met ons op via facturatie@praktijkaurelius.nl.

Wij kijken graag met u mee en indien nodig ontvangt u een aangepaste factuur van ons.

Afspraak annuleren of verplaatsen 

Vraag Antwoord
Hoe kan ik mijn afspraak annuleren?  U kunt uw afspraak telefonisch of per e-mail bij ons annuleren. 
Wat dien ik te betalen als ik mijn afspraak te laat afzeg?  In het geval dat u uw afspraak niet tijdig afzegt (<24 uur), brengen wij een deel van de gereserveerde tijd (à € 60) in rekening. Zie hiervoor ook ons No Show Beleid.
Hoe kan ik mijn afspraak verzetten?  Als u uw afspraak wilt verzetten, kunt u telefonisch contact met ons opnemen of een mail sturen naar info@praktijkaurelius.nl.

Voor verwijzers  

Vraag Antwoord
Wat zijn de wachttijden?  Helaas geldt er op het moment zowel een wachttijd tot intake als tot behandeling.

De wachttijden kunt u terugvinden via deze link.

Hoe kan ik een cliënt van mij aanmelden?  U kunt verwijzen via Zorgdomein en Zorgmail (Praktijk Aurelius).
Wat zijn jullie exclusiecriteria?   Praktijk Aurelius biedt geen behandeling bij suïcidaliteit, ernstige automutilatie, ernstige psychotische klachten of ernstig ondergewicht.

Wij hebben geen crisisdienst. 

Kan ik een casus met jullie bespreken?  Wij denken graag mee. Neemt u voor intercollegiaal overleg telefonisch contact op met onze praktijk of stuur een terugbelverzoek naar info@praktijkaurelius.nl.

Overige vragen kunt u stellen via info@praktijkaurelius.nl of via 030-2270366

Blijf jezelf onderzoeken.

Marcus Aurelius